Dagens Næringsliv

From Simple English Wikipedia, the free encyclopedia
The newspaper's office is located by Akerselva in Oslo

Dagens Næringsliv is one of Norway's main newspapers. It was founded in 1889.

Dagens Næringsliv is owned by media conglomerate Norges Handels og Sjøfartstidende (NHST Media Group).[1]

History[change | change source]

The newspaper was first named Norges Sjøfartstidende.

On 5 September 2013, the newspaper said that it is one of 17 international partners cooperating with Wikileaks about the Spy Files 3 project that spotlights the international surveillance industry.[2]

In July 2015, one former journalist said that he had done plagiarism, in several articles he wrote for the newspaper, said the website of the trade union, Norsk Journalistlag.[3]

References[change | change source]

  1. "Dagens Næringsliv | NHST Media Group". web.archive.org. 2013-09-01. Archived from the original on 2013-09-01. Retrieved 2021-10-01.{{cite web}}: CS1 maint: bot: original URL status unknown (link)
  2. "WikiLeaks lekker". www.dn.no. 2010-12-22. Archived from the original on 2021-10-01. Retrieved 2021-10-01.
  3. Flere plagiater fra tidligere DN-journalist - Samme språklige bilder i DN-sak som på engelskspråklig nettsted. [More plagiarism from a former journalist of Dagens Næringsliv - Same metaphors in an article by the newspaper, as those on an English-language website]

Other websites[change | change source]