South China Morning Post

From Simple English Wikipedia, the free encyclopedia
South China Morning Post
SCMP logo.svg
TypeDaily newspaper
Owner(s)Alibaba Group
PublisherSCMP Publishers
PresidentGary Liu, CEO
Editor-in-chiefTammy Tam
EditorChow Chung-yan
Deputy editorZuraidah Ibrahim
Managing editorsBrian Rhoads
News editorYonden Lhatoo
Opinion editorRobert Haddow
Sports editorNoel Prentice
Photo editorYves Siowh eur
Founded6 November 1903; 119 years ago (1903-11-06)
HeadquartersHong Kong
  • 105,347 (Daily, 2016)
  • 82,117 (Sunday, 2016)
  • 17,000 (Digital, 2019)[1]
ISSN1021-6731 (print)
1563-9371 (web)
OCLC number648902513
South China Morning Post
Traditional Chinese
Simplified Chinese

The South China Morning Post (SCMP) is an English-language newspaper based in Hong Kong. It has a Sunday edition called the Sunday Morning Post. It is owned by Alibaba Group.[2][3]

In 2016 there is a new owner for the newspaper. After that it has been alleged to be promoting China's power.[4]

References[change | change source]

  1. "South China Morning Post Advertising & Marketing Solutions, About SCMP". Retrieved 2019-05-29.
  2. Lhatoo, Yonden (5 April 2016). "Paywall down as Alibaba takes ownership of SCMP".
  3. "Alibaba Buys HK's SCMP to Counter 'Western Bias'". Asia Sentinel. 13 December 2015.
  4. Hernández, Javier C. (31 March 2018). "A Hong Kong Newspaper on a Mission to Promote China's Soft Power (Published 2018)".