Radio Free Asia

From Simple English Wikipedia, the free encyclopedia

Radio Free Asia (RFA) is a non-profit corporation that broadcasts radio programs and publishes news, information, and commentary for its audiences in Asia.[1][2][3][4] It is funded by the United States government.

The service aims to providing accurate and uncensored reporting to countries in Asia that have poor media environments and limited protections for speech freedom and press freedom.[5][6][7]

References[change | change source]

  1. Wong, Edward (March 3, 2016). "Tibetan Monk, 18, Dies After Self-Immolation to Protest Chinese Rule". The New York Times.
  2. Denyer, Simon (February 28, 2018). "China detains relatives of U.S. reporters in apparent punishment for Xinjiang coverage". The Washington Post. Their reporting for the U.S. government-funded news organization has offered one of the only independent sources of information about the crackdown in the province
  3. Ball, Molly (December 16, 2017). "When the Presses Stop". The Atlantic.
  4. Beitsch, Rebecca (April 6, 2021). "In departure from Trump, State affirms editorial freedom of Voice of America". The Hill. USAGM, which runs Radio Free Europe, Radio Free Asia, and other networks, is funded by the government but operates under an editorial "firewall" designed to block any interference in its coverage.
  5. "VOA, Radio Free Asia get editors back post-Trump but worry about damage". France 24. AFP. January 26, 2021.
  6. "Mission". Radio Free Asia. Retrieved April 20, 2021.
  7. Folkenflik, David (January 15, 2021). "New Chief's Ties Shock Radio Free Asia, While Pompeo Visit To VOA Stirs Outcry". National Public Radio.