Rudaw Media Network

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Rudaw Media Network
Native name
Tora Mîdyayîya Rûdaw, تۆڕی میدیایی ڕووداو
Headquarters
Key people
Ako Mohammed
Websitehttps://www.Rudaw.net/english

Rudaw Media Network (Kurdish: تۆڕی میدیایی ڕووداو), sometimes called Rudaw is a media group in Kurdistan, got Ricardo Ortega Fernández's prize in 6/12/2018.

Criticism[change | change source]

Many international and local sources claim it is mainly used by the Prime Minister Nechirvan Barzani to spread propaganda for the ruling Kurdistan Democratic Party.[1][2][3]

References[change | change source]

  1. "Independent media fades in Iraqi Kurdistan". Al-Monitor. 1 August 2014. Retrieved 19 December 2016.
  2. Chomani, Kamal (4 June 2012). "Nechirvan Barzani's association with media corruption … the Godaw Company as an example". Kurdistan Tribune. Retrieved 15 September 2013.
  3. "Iraqi Kurdish Media: Truth, lies & the Kurdistan24 TV channel". Ekurd.net. 21 May 2016. Retrieved 19 December 2016.

Other websites[change | change source]