BBC One

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
BBC 1 redirects here. For the radio station, please see BBC Radio 1
BBC One
BBC One logo.svg
Launched 1 October 1936
Network BBC
Owned by British Broadcasting Corporation
Picture format 576i (PAL) 16:9
Audience share 20.8% (September 2009, [1])
Country United Kingdom United Kingdom
Formerly called BBC Television Service
(1936 - 1960)
BBC TV
(1960-April 1964)
BBC1
(April 1964-4 October 1997)
Sister channel(s) BBC Two,
BBC Three,
BBC Four
Website www.bbc.co.uk/bbcone
Availability
Terrestrial
Analogue 1 (Normally)
Freeview 1
Satellite
Freesat 101
Sky Digital 101
Cable
Virgin Media 101
IPTV
Tiscali TV 1

BBC One is a television channel in the United Kingdom. It started on 1 October 1936, and was the first television channel in the United Kingdom. The channel is owned by the BBC. The channel shows lots of different programmes including famous ones such as Only Fools and Horses and EastEnders.

History[change | change source]

BBC Television Service was the world's first regular public television service with a high level of image resolution.[2]

The channel was later renamed BBC TV until the launch of sister channel BBC Two in 1964. The channel has an annual budget of £840 million., and makes an annual profit of £900 million.[3] Along with the BBC's other UK television stations, it is funded completely by the television licence fee - this means it shows no adverts.

References[change | change source]

  1. BARB channel viewing report
  2. A 240-line intermediate film system and the Marconi-EMI's 405-line all-electronic television service. Germany introduced all-electronic television with a medium level of image resolution (only 180 lines) in 1935.
  3. BBC Annual Report and Accounts 2005/2006

Other websites[change | change source]