Bangkok Post

From Simple English Wikipedia, the free encyclopedia

The Bangkok Post is an English-language Thai newspaper. It is published in Bangkok. It was first published in 1946. It is Thailand's oldest newspaper that is still published.[1][2]

The daily circulation of the Bangkok Post is 110,000,; 80 percent of this is distributed in Bangkok and the rest nationwide.[3]

It is considered a newspaper of record for Thailand.[1][2]

From July 2016 until mid-May 2018, the editor of the Bangkok Post was Umesh Pandey.[4][5] On 14 May 2018, Pandey was "forced to step down" as editor after refusing to soften coverage critical of the ruling military junta.[5]

References[change | change source]

  1. 1.0 1.1 Lawler, John J.; Bae, Johngseok (April 1998). "Overt Employment Discrimination by Multinational Firms: Cultural and Economic Influences in a Developing Country" (PDF). Industrial Relations. 37 (2). Blackwell Publishers: 137 – via Bibliothek der Friedrich-Ebert-Stiftung. The Bangkok Post was used because it is a newspaper of record in Thailand and the most widely read of the English-language dailies.
  2. 2.0 2.1 Hart, Bonnye (December 2013). WAI UNBALANCED? A CONTENT ANALYSIS OF MEDIA COVERAGE OF THE 2011 THAILAND GENERAL ELECTION IN THE BANGKOK POST NEWSPAPER (PDF) (M.A. Major in Mass Communication thesis). Texas State University.
  3. "Bangkok Post". Multimedia, Inc. Retrieved 9 January 2017.
  4. "Bangkok Post Newspaper Editorial Contact". Post Publishing PCL. Archived from the original on 20 January 2017. Retrieved 9 January 2017.
  5. 5.0 5.1 Ellis-Petersen, Hannah (15 May 2018). "Editor of Bangkok Post 'forced to step down' over coverage of government". The Guardian. Retrieved 16 May 2018.