TV Asahi

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

TV Asahi (Rising Sun television) is a television network in Japan. It started in 1957. In 1996, Masayoshi Son collaborated with Rupert Murdoch and became the largest shareholder, but the Asahi Shinbun purchased it in 1997. TV Asahi was invaded also by the right-wing yakuza and a president of publisher. For those reasons, former the executive of police organization became a company director.[1]

References[change | change source]

Other websites[change | change source]